Dag 3 Melakka naar Kuala Selangor

2 juli 2012 - Kuala Selangor, Maleisië

Vandaag wilden we optijd opstaan, maar we hadden ons verslapen. Dat zal vast wel door de lange reis zijn gekomen. We worden pas om 11 uur opgehaald door Arif onze chauffeur. We hebben dus maar heel kort de tijd gehad om het stadje Melakka te gaan bekijken, maar wat we graag wilden zien hebben we wel kunnen zien. Om 11 uur zijn we dus nog via een tour van Arif nog een uur door Melakka gereden en daarna door naar Kuala Selangor. Best een lange zit, maar ach dat maakt niet uit. Die avond hebben we met Arif gegeten, voor wel 40 ringint, dat is ongeveer 10 euro voor 5 maaltijden inclusief drankjes. Dat is echt spotgoedkoop.Daarna naar de vuurvliegjes gereden. We hebben pech, want de regen valt met bakken uit de lucht. En het onweert ook nog eens. Maar ach even wachten het regent hier nooit heel lang. Na een half uur met de boot mee naar de vuurvliegjes, het is even varen, maar we komen er wel. Het zijn er niet kei veel, want door de regen kunnen de vliegjes niet goed vliegen. Het ziet er wel een beetje uit als kerst. Wel leuk.

Daarna terug naar ons huisje/hotel voor de nacht. Voor ons huisje lopen aardig wat makaken rond. Hopelijk laten ze ons met rust in de nacht. Het schijnt dat de apen wel eens in de nacht over de huisjes gaan wandelen.