Belum rainforrest

10 juli 2012 - Gerik, Maleisië

Hoi allemaal,

Na een paar dagen op Langkawi op bed te hebben gelegen en Peter en de kinderen in het zwembad ebij het strand hebben vertoeft,  gaat het gelukkig weer goed met mij.

We zijn gisteren van Langkawi met de boot  naar Belum rainforrest gereden. Het is eeprachtig hotel op een eiland in het regenwoud erg leuk en heel mooi.

Vandaag hebben we een tour gemaakt met een boot overr het grote meer wat hier ligt. En van daaruit zijn we steeds  ergens naar op zoek geweest, haha.

We hebben de Raflesia gevonden dit is de grootste bloem ter wereld en bloeit maar 1 week. Wel is deze bloem er het hele jaar door, mar je moet mar net geluk hebben dat hij dan toevallig bloeit. En dat deed hij. Daarna zijn we naar een plek geweest waar we misschien olifanten kunnen spotten. Helaas geen gezien, wel verse olifantenpoep en de reuk van olifanten, meer niets gezien. Daarna zijn we bij de Orang Asli geweest, dit zijn de orginele mensen hier in Maleisie.

Daarna naar een mooie waterval geweest, kei mooi. Lekker klimmen door de jungle, de kinderen vinden dit ook erg leuk.

toen zat onze tour er weer op voor vandaag. Een hele mooie dag is het geweest. Veel mooie dingen gezien.

Morgen weer vroeg op, dus we gaazo maar weer eens naar bed. Het is nu half 10 en in dit hotel zit gewoon een hele delegatie nederlanders, uit brabant, Heeswijk, Helmond, Tilburg. Wel lachen. Lekker kletsen en verhalen uitwisselen met elkaar waar ze geweest zijn. Echt leuk. Hun gaan allemaal de andere kant uit, daar waar wij al geweest zijn. Grappig.

Nou dat was ons verhaal weer voor vandaag.

Groetjes van de Biermannekes.