Dag 4 Kuala Selangor naar Cameron Highlands

3 juli 2012 - Cameron Highlands, Maleisië

Weer vroeg op om onze reis weer te vervolgen. We zijn ide ochtend nadat Arif ons heeft opgehaald vertrokken naar een natuurpark voor een wandeling door het mangrove bos. Erg mooi en we hebben ook enkele grote varanen gezien, en wat rara vissen en kreeftjes.

Na een wandeling van bijna 2 uur gaan we weer met de auto verder. Arif koopt onderweg groene bonen en geeft ze aan ons en we moeten ze in onze zakken stoppen. We snappen het niet, maar even verder op zit een apen kolonie die heel vriendelijk is en wij mogen ze gaan voeren met de bonen, maar een voor een anders worden ze brutaal. Dat bleek ook wel, want ze trokken aan onze broek voor meer bonen, haha. Ivar vond het kei leuk en Elke moest even wennen. Maar vond het wel kei leuk, vooral de mama en het babyaapje.

Daarna nog even gestopt bij een echte maleis familie en daar thee en een heleboel lekkere hapjes gekregen. Kei leuk. ,maar wat hebben wij het toch luxe en goed tjee, wat leven die faar hutje mutje op elkaar. Wat dunne matrasjes op de grond en klaar is de slaapkamer.

Ook stoppen we nog bij een echte mandenmaker, die dus manden vlecht om te verkopen aan de boeren, die dat op hun beurt weer gebruiken  om groente en fruit in te doen. En zo'n mand kost maar liefst 3 ringit of te wel 75 eurocent.

Na weer een tijdje in de auto te hebben gezeten komen we aan bij de Orang Asli, de oorspronkelijke maleise bewoners. Ze hebben weinig kleren aan en jagen zelf op de dieren met de blaaspijp. Ze schieten vogels en apen om op te etenlijkt me niet echt lekker.

We mogen ook even schieten met de blaaspijp op een kei mooi doel een heuse teddiebeer. Hihi

Daarna na de watervallen geweest en toen naar ons hotel, het is mooi geweest. Veel gezien en gedaan. Wel erg leuk, maar soms wel wat vermoeiend, zeker voor de kinderen. ivar vond het allemaal geweldig, Elke vind alles leuk behalev het vele autorijden. Maar dat is niet anders. Anders komen we niet op de vele plaatsen. Het gaat beter worden voor Elke omdat we straaks meerdere nachten per hotel verblijven. Ook in de cameron highlands blijven we 2 nachten.