Melakka

1 juli 2012 - Malakka, Maleisië

Nou, na een hele lange reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Melakka? Na nog een tweede vliegreis van bijna 7 uur in een airbus 380 een heus dubbeldek vliegtuig hebben we Kuala Lumpur bereikt. Daar stond een Maleis vrouwtje op ons te wachten. Zij bracht ons naar onze chaufeur waar we de komende tijd mee gaan optrekken. Een hele aardig man, die al veel verteld heeft over Maleisie, erg leuk.

Nu waren de kinderen, vooral Elke, het wel een beetje beu, toen ze hoorde dat we na de lange vliegreis, wat ze beide toch heel erg vonden meevallen, nog eens 2,5 uur in de auto moesten gaan zitten voor we bij het eerste hotel zouden aankomen.

Maar toen we er eenmaal waren waren ze dat ook weer snel vergeten. De chauffeur heeft ons netjes naar het hotel gebracht en mee ingecheckt, dat was super.

Daarna spullen in de kamer neergezet, en toen op pad om wat eten te gaan scoren, want we hadden wel weer honger. We zijn door smalle straatjes  gelopen met allerlei leuke kraampjes waar je van alles te eten kon halen, maar ook souveniers, en echte maleise dingentjes.

Erg leuk allemaal, we hebben op de hoek van de straat een eettentje gevonden waar veel mensen aan het eten waren, dat is meestal een goed teken. Dus zijn wij daar ook wezen eten. We hebben lekkere nasi met sate gehad. Meteewerden de smaakpapillen getest. Oooo onze monden stonden in brand na het eten, haha. Dat zal vast niet de laatste keer zijn de komende weken.

Daarna nog even door de straatjes gelopen en toen weer naar ons hotel. Effe lekker douchen en toen de kids naar bed gebracht. Peter ligt nu ook al heerlijk te slapen. Eik ga na mijn verhaal ook lekker douchen en slapen.

Morgenvroeg redelijk op tijd op, want de chauffeur komt ons morgen alweerr ophalen om 11.00 uur om door te gaan naar onze volgende bestemming. Dat betekend dat we dus maar een hele korte tijd hebben om kennis te maken met het historische stadje Melakka, waar je nog vele nederlandse invloeden tegen komt.

Maar daarover morgen meer.

Groetjes de Biermannekes

1. Cindy:
    2 juli 2012
    Hallo allemaal,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de vliegreis is meegevallen. Veel plezier in ieder geval en we blijven jullie volgen.

Iedereen de groeten van Ilja, Jasper Erik en mij.
  2. Fam. Arts:
    2 juli 2012
    He Biermanneke,
    zo te lezen gaat het allemaal prima, hier is het in ieder geval ook echt vakantie weer.... jullie missen wel het feest van Famke en Loes a.s. vrijdag maar jullie horen wel hoe he is geweest want daar is t natuurlijk veel leuker. Geniet maar van alles en hou ons maar op de hoogte.
    Groetjes Astrid en de rest