Dag 6 Cameron Highlands - Penang

5 juli 2012 - Tanjong Bungah, Maleisië

Vandaag na het ontbijt weer vertrokken voor een nieuwe lange autodag. als eerste was het de bedoeling dat we weer naar een mangrovebos zouden gaan en Arif vertelde dat die nagenoeg hetzelfde was als die we al gezien hadden, we besluiteom het niet te doen eons programma aan te passen. We zouden naar een tempel gaan, maar doordat Arif per ongeluk een afslag op de snelweg misten hebbewe weer ons program aangepast. Amders moesten we 50 km verder rijden en dat leek ons niet zo' n goed idee voor de kinderen. Eenmaal op Penang was het ook de  om met een treintje naar de hoogste berg van Penang te gaan, maar we hadden weer pech, hihi. De trein was kapot en in reperatie. Daarna ons programma maar weer aangepast en naar een thaise tempel en nog een andere tempel met de grootste liggende boedha hier op Maleisie.

Nou daarna maar lekker naar het hotel. De kinderen konden eindelijk het zwembad in, elke had gisteren ook gezwommen, maar vond er toen niets aan omdat Ivar niet mee wilde. Nu dus effe uitkuren in het water en daarna lekker wezen eteja hoor bij de Mac. Wel lekker, ook hier smaakt het goed.

Het hotel is super sjiek, twee grote kamers en ook nog een heuse huiskamer. Niet verkeerd. Maar morgen weer vroeg op, want om 7.15 uur worden we weer opgehaald om naar het eiland Langkawi te gaan, daar waar ze witte stranden en een mooie zee en zwembad hebben, en een super hotel. Daar gaawe even lekker 2 hele dagen genieten. Heerlijk vooruitzicht,geen gids, maar dat is voor een keer niet erg. Het is kei fijom niet zlef te hoeven rijden dat hebbewe al een paar keer gezegdt, maar je zit vrij vaak met de gids en terwijl hij kei aardig is is het ook wel eens fijn om lekker ons eigen te doen.

Het leuke van onze gids is wel. Dat hij heel veel weet en dat is erg leuk. Stopt op mooie plekjes, laat ons veel zien onderweg. Plaatsen waar we anders niet zouden komen.

Morgen worden we door iemand anders opgehaal en als we van Langkawi naar Belugaan is Arif er weer. Dat is wel fijn.